papaparisis
---> Η ανάρτηση απόψεων και άρθρων δεν σημαίνει και υιοθέτηση των αναγραφομένων. <----

2016-01-15

Η Άφιξη του Όθωνος στην Ελλάδα

«Αἱ πληγαί τῆς Ἑλλάδος εἶναι οἱ ἀρχηγοί της. Ἀσχολοῦνται ἀποκλειστικῶς μὲ τὰ ἰδιαίτερα τους συμφέροντα, πάντα ὑπό τὸ πρόσχημα τοῦ ἀγνότερου πατριωτισμοῦ». Ἀπό επιστολη τοῦ Ἐλβετοῦ φιλέλληνος Εϋνάρδου προς τον Όθωνα πριν την άφιξη του στην Ελλάδα.

Την 18 Ιαν 1833, ο πρώτος Βασιλεύς της Ελλάδος, ο δεκαεπτάχρονος Όθων, δευτερότοκος υιός του βασιλέως Λουδοβίκου του Α΄ της Βαυαρίας, αφίχθηκε στο Ναύπλιο επιβαίνων της βρετανικής φρεγάτας Μαδαγασκάρης. Η απελευθέρωση ενός χριστιανικού έθνους μετά από 4 αιώνες Οθωμανικής δουλείας, απετέλεσε γεγονός εξαιρετικής σημασίας για την Ευρώπη. Τον  άνακτα συνόδευαν 25 πολεμικά πλοία της Μ. Βρετανίας, Γαλλίας και Ρωσίας και 45 μεταγωγικά τα οποία μετέφεραν 3500 Βαυαρούς στρατιώτες. Ο Όθων πάτησε τα Ελληνικά χώματα την 25η Ιαν υπό τις θερμές εκδηλώσεις χιλιάδων Ελλήνων, προσελθόντων στο Ναύπλιο απ’ όλη την χώρα. Τα σημαιοστολισμένα πλοία, τα παρατεταγμένα στρατεύματα, και οι κανονιοβολισμοί προσέδωσαν ιδιαίτερη μεγαλείο και χρώμα στην τελετή υποδοχής, σε μίαν λαμπρή χειμερινή ημέρα.
Ο Νέος Μονάρχης      
Ο έφηβος μονάρχης είχε διαπαιδαγωγηθεί για να ασκήσει τα καθήκοντα του ηγεμόνος. Η αυστηρή γερμανική αγωγή είχε ενσταλάξει μέσα του την υποταγή σε ένα πεπρωμένο το οποίο θεωρούσε θεϊκής προελεύσεως. Έθεσε σαν σκοπό  την οικοδόμηση του Βασιλείου της Ελλάδος στα πρότυπα των συγχρόνων ευρωπαϊκών κρατών και την αναβίωση της αρχαίας πολιτιστικής κληρονομιάς μας. Ο καθημαγμένος ελληνικός λαός από τις θυσίες της επαναστάσεως και την αναρχία που ακολούθησε την δολοφονία του Καποδίστρια, προσέβλεπε στο πρόσωπο του νεαρού Βασιλέως την ως δια μαγείας σωτηρία από όλα τα δεινά του. Ο Όθων αγάπησε ειλικρινά τον λαό και την χώρα που του ανέθεσαν να κυβερνήσει από την πρώτη στιγμή, έως την εκθρόνιση του (23 Οκτ 1862).Το σίγουρο είναι ότι δεν κατανόησε ποτέ την νοοτροπία του Ελληνικού λαού, αλλά ούτε ο λαός την δική του. Εάν ήταν μεγαλύτερος στην ηλικία το πιθανότερο είναι να ακολουθούσε το παράδειγμα του Λεοπόλδου του Βελγίου που αποποιήθηκε το στέμμα της Ελλάδος.
Το όραμα του Όθωνος           
Το νέο ελληνικό κράτος έπρεπε να οικοδομηθεί εκ του μηδενός. Οι Βαυαροί ήσαν οι πλέον κατάλληλοι για να οργανώσουν σύγχρονες διοικητικές υποδομές και να οικοδομήσουν ένα περιβάλλον ασφάλειας και νομιμότητος, στοιχεία απαραίτητα για την πρόοδο και την ευημερία μιας χώρας. Ο Όθων συνειδητοποίησε ότι, η επιβίωση του μικρού Βασιλείου εξαρτάτο από την απελευθέρωση των εκτός ορίων Ελλήνων. Γι’ αυτό τον λόγο επαγγέλθηκε την «Μεγάλη Ιδέα» χάριν της οποίας τριπλασιάσθηκε η Ελλάς.  Πολλοί επικριτές του Όθωνος επικεντρώνονται στην απολυταρχικότητα, στην σχολαστικότητα, στην τυπολατρία και στην ατεκνία του [1]. Το χάος που παρέλαβε και η αναρχία που επικράτησε μετά την εκθρόνιση του, αποδεικνύουν δυστυχώς ένα γεγονός το οποίο δυσκολευόμαστε να παραδεχθούμε, την αδυναμία τηρήσεως της νομιμότητος όταν ασκούμαι την εξουσία. Σαν λαός για την εκπλήρωση των δύσκολων στόχων προτιμούμε την ήπια προσαρμογή και τις συνεχείς αναβολές, στη κατεδάφιση όμως επιδεικνύουμε αξιοθαύμαστη ενεργητικότητα και ταχύτητα. Η Βαυαρία αποτελούσε και συνεχίζει να αποτελεί χώρα πρότυπο. Είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός γεωργικών προϊόντων στην Γερμανία, με ισχυρή συγχρόνως βιομηχανία. Ο Όθων προσπάθησε να μας εκσυγχρονίσει, αλλά ούτε το θέλαμε, ούτε το μπορούσαμε. Το κύριο μέλημα μας ήταν να αποκτήσουμε ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό σύνταγμα, ως προπέτασμα για την κάλυψη των ανομιών μας όταν ευρισκόμεθα στην εξουσία. Σαν χώρα μετά την ανεξαρτησία μας είχαμε τις ευκαιρίες μας, αλλά δεν τις αξιοποιήσαμε λόγω του αυτοκαταστροφικού εγωισμού μας, της ανούσιας πολυπραγμοσύνης μας, της απύθμενης ανοησίας μας και της επικίνδυνης αμάθειας μας. Όπως έγραψε ο Κώστας Βάρναλης : «Φταίει το ζαβό το ριζικό μας! Φταίει ο Θεός που μας μισεί! Φταίει το κεφάλι το κακό μας!» 
Παπάγου 02 Ιαν  2016 / Αντγος εα Ιωάννης Κρασσάς
Βιβλιογραφία
α. ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΘΝΟΥΣ, ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΑΘΗΝΩΝ Α.Ε. Αθήνα 1977
β. Σπύρου Β. Μαρκεζίνη, Πολιτική Ιστορία της Νεωτέρας Ελλάδος, ΠΑΠΥΡΟΣ ΓΡΑΦΙΚΑΙ ΤΕΧΝΑΙ Α.Ε Αθήνα 1966
γ. Γεώργιου Φίνλευ, Ιστορία της Ελληνικής Επαναστάσεως, Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα 2009



[1] Σύγχρονοι μελετητές μετά από εξέταση του DNA της Αμαλίας, διαπίστωσαν ότι δεν μπορούσε να τεκνοποιήσει ως πάσχουσα από αγενεσία κόλπου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ΜΟΝΟΝ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ.
Οι απόψεις - τοποθετήσεις - σχόλια γίνονται με δική σας ευθύνη.