papaparisis
---> Η ανάρτηση απόψεων και άρθρων δεν σημαίνει και υιοθέτηση των αναγραφομένων. <----

2016-03-06

Η ΣΑ/ΣΣΑΣ απαντά στο "ΠΟΤΑΜΙ" για την απαράδεκτη θέση του "Παύση Λειτουργίας Στρατιωτικών Σχολών ΣΣΑΣ και ΣΑΝ"

«Κρύπτειν αμαθίην κρέσσον, ή ες το μέσον φέρειν» Ηράκλειτος.
1. Η Σ.Σ.Α.Σ. παρέχει εκπαίδευση στους μελλοντικούς Αξιωματικούς ειδικοτήτων εντός της Σχολής, αέναη, άρτια και εναρμονισμένη με την εκπαίδευση των λοιπών Παραγωγικών Σχολών (ΑΣΕΙ), ούτως ώστε να αποδοθούν με την ορκωμοσία τους, στελέχη ικανά να στελεχώσουν Μονάδες και Συγκροτήματα και να αφομοιωθούν άμεσα σε αυτά και τις απαιτήσεις τους...
2. Στις 10 πρώτες Πανεπιστημιακές Σχολές Ανώτατης Εκπαίδευσης με τις υψηλότερες βάσεις, κατά το πανεπιστημιακό έτος 2015-2016, η ΣΣΑΣ εμφανίζεται στην 1η, 2η, 3η, 6η, 7η, 8η και 10η θέση, με μ.ο. εισαγωγής άνω των 19.000 μορίων!!!!
3. Για την πρότασή σας , περί κάλυψης αυτών των θέσεων από την ……αγορά εργασίας :
α) Και πάλι οι πρώτοι των πρώτων (ήτοι οι Σασίτες) θα καλύψουν αυτές τις θέσεις, εφόσον το επιδιώξουν .
β) Η δημόσια διοίκηση θα καλύψει την δωρεάν επιστημονική τους εκπαίδευση (βιβλία, φοιτητικές λέσχες, μετακινήσεις με ΜΜΦ), καθόσον πάλι οι ίδιοι μαθητές, ως αριστούχοι, θα εισέλθουν σε οποιαδήποτε Σχολή της αρεσκείας τους, ενώ παράλληλα, οι Ε.Δ. θα κληθούν να πληρώσουν και το κόστος , έστω και αυτής της 9μηνης εκπαίδευσης που προβλέπεται για ….εξοικείωση & μετέπειτα ορκωμοσίας σε Αξκούς, !!!
γ) Με το να προσλαμβάνουμε ιατρούς «απ’ έξω» δλδ, έναν ιατρό στο 32ο τουλάχιστον έτος της ηλικίας του (που να έχει τελειώσει την ιατρική σχολή, να έχει λάβει & ειδικότητα, ίσως και να έχει εκπληρώσει τη στρατιωτική του υποχρέωση-θητεία & παράλληλα να έχει εξαντλήσει όλες τις επιλογές του για να ενταχθεί στο σύστημα δημόσιας υγείας ή να φύγει για το εξωτερικό) θα χρειαστεί να τον κρατήσουμε στις Ε.Δ. , σύμφωνα με το νέο ασφαλιστικό & να ασκεί το λειτούργημά του, έως το......72ο έτος της ηλικίας του !!!!!! (άντε και στα....100)
4. Με «πρόσληψη» επαγγελματιών Αξιωματικών αποδομούνται τα θεμέλια του ψυχισμού του Έλληνα Αξκού που παραδοσιακά χτίζονταν, πάνω στις αρχές που παραλάμβαναν οι νεότεροι από τους παλαιότερους εντός των Στρατιωτικών Σχολών/Ιδρυμάτων. Η λογική του επαγγελματία Αξιωματικού, ο οποίος φοράει τη στολή για βιοποριστικούς και μόνο λόγους καταργεί στην ουσία την παράδοση των προτύπων, η οποία ίσχυε παλαιόθεν, στις Ένοπλες Δυνάμεις. Με την έλλειψη της 4χρονης στρατιωτικής εκπαίδευσης του Αξιωματικού, «μηδενίζεται» η ιστορική συνέχεια που ήταν ριζωμένη στον ψυχισμό του Έλληνα Αξιωματικού.
5. Το οικονομικό όφελος που θα προκύψει από το τυχόν κλείσιμο της ΣΣΑΣ δε θα είναι ουσιαστικό. Μιλάμε για…69 μαθητές, το κόστος των οποίων για την 4ετη φοίτησή τους κοστίζει 30.000 ευρώ για τον καθένα (με στοιχεία από το ΥΠ.ΕΘ.Α.). Παρόλα αυτά, η οποιαδήποτε απόπειρα οικονομικοτεχνικής ανάλυσης, στο όνομα ενδεχομένως του εξορθολογισμού, επί της σχέσεως κόστους - οφέλους, η οποία προκύπτει από τη λειτουργία της Σχολής,  είναι εξ΄ ορισμού ανεπαρκής αν δεν εξεταστεί πρώτα υπό το πρίσμα  της ιδιαιτερότητας του θεσμού της άμυνας, αυτού καθ΄ αυτού. Αυτό γιατί, ενώ είναι εφικτό, μέχρι ενός βαθμού, να κοστολογήσουμε τις δαπάνες που συνδέονται με τη λειτουργία της άμυνα μιας χώρας, είναι ανέφικτο παγκοσμίως να ποσοτικοποιήσουμε με ακρίβεια το πραγματικό όφελος που παράγεται από τη λειτουργία του θεσμού των Ε.Δ. και των παραγωγικών Σχολών τους.
6. Υπάρχουν φυσικά και άλλες Στρατιωτικές Σχολές, από τις οποίες έχουν αποφοιτήσει οι κύριοι συνάδελφοι της κοινοποίησης με 4-5πλασιο αριθμό μαθητών & κόστος λειτουργίας και που φυσικά ποτέ ως Σύνδεσμος δεν θα ζητήσουμε το κλείσιμό τους, απλά το αναφέρουμε ως αντεπιχείρημα στη δική τους επιχειρηματολογία, πως και σε άλλες χώρες οι Ε.Δ. τους, προσλαμβάνουν εκτός Στρ. Σχολών διάφορες ειδικότητες (π.χ. μηχανικούς, ιπταμένους κλπ)
7. Ο ψυχολογικός αντίκτυπος που θα έχει στα στελέχη, που ήδη μεγαλουργούν στον χώρο τους (θα προτρέπαμε τους συναδέλφους της κοινοποίησης να ενημερωθούν από την ιστοσελίδα μας ή τις αντίστοιχες που ασχολούνται με τα θέματα των Ε.Δ., για τα επιτεύγματα των στρατιωτικών μας ιατρών, οικονομολόγων, δικαστικών κλπ) και προέρχονται από τη ΣΣΑΣ, σε μια περίοδο που η απαξίωσή τους συνειδητοποιείται καθημερινά και που ο μέχρι πρότινος ισχνός μισθός τους αποσκελετώθηκε, θα είναι ΤΕΡAΣΤΙΟΣ και ίσως προκαλέσει φαινόμενα εσωστρέφειας.
8. Θα οφείλατε να γνωρίζετε, πως στο παρελθόν (συγκεκριμένα το 1984) το Υπουργείο Εθν. Άμυνας, αποπειράθηκε και υλοποίησε για μια 10ετία, μια αντίστοιχη πρόταση για το "κλείσιμο" των τμημάτων των Σωμάτων της ΣΣΑΣ. Τι επακολούθησε? Με το πέρας της 10ετίας και τα βιώματα – εντυπώσεις – συμπεράσματα – παραστάσεις - αποτελέσματα που απεκομίσθησαν / συγκεντρώθηκαν και αξιολογήθηκαν από τα 3 σώματα των Ε.Δ., οδηγήθηκαν ΑΠΑΝΤΕΣ στην λήψη της ορθότατης αποφάσεως επαναλειτουργίας των τμημάτων αυτών στη ΣΣΑΣ και την παράλληλη ένταξή τους στα αντίστοιχα μηχανογραφικά έντυπα των Πανελλαδικών εξετάσεων του Υπουργείου Παιδείας (βρίσκοντάς τα και πάλι στην 1η θέση της προτίμησης αλλά και εισαγωγής όλων των σπουδαστών από τότε έως και σήμερα...μια ματιά στα στατιστικά ακόμα και σε σύγκριση με όλες τις άλλες Στρ. Σχολές, θα σας πείσει. Ίσως και μια επίσκεψη στην ίδια τη Σχολή μας, για να διαπιστώσετε εκ του σύνεγγυς και πως λειτουργεί, αλλά και το υψηλότατο επίπεδο των μαθητών αυτής)
9. Η προσφορά των Στρατιωτικών Σχολών, δεν αποτιμάται σε μετρήσιμα οικονομικά μεγέθη. Η προσφορά τους είναι εθνική και γι’ αυτό πρέπει να τις αναβαθμίζουμε συνεχώς. Στη Στρατιωτική Σχολή σφυρηλατείται η πειθαρχία από την πρώτη στιγμή που εισέρχεται ένας νέος, και εμπεδώνεται κατά τη διάρκεια της τετραετούς, πενταετούς ή εξαετούς διαβίωσής του σ’ αυτή. Οι δύσκολες καθημερινές καταστάσεις συσπειρώνουν τους μαθητές. Άτομα ετερόκλητα, με διαφορετικό κοινωνικό, οικονομικό και ιδιοσυγκρασιακό υπόβαθρο συγκλίνουν αναγκαστικά για να μάθουν να συνεργάζονται αποτελεσματικά στο βαθμό που απαιτεί η στρατιωτική αποστολή. Μαθαίνουν να διοικούν και να διοικούνται. Και αυτό για να επιτευχθεί απαιτείται ο χρόνος της Σχολής. Δημιουργεί συνθήκες όπου αναπτύσσονται προσωπικές και κοινωνικές σχέσεις μεταξύ των στελεχών που διατηρούνται ακόμα και όταν αυτά περάσουν στην εφεδρεία. Τα παραδείγματα αυτοθυσίας Αξιωματικών για χάρη συμπολεμιστών τους στα πεδία των μαχών που έχει καταγεγραμμένα η Ελληνική ιστορία, έχουν έρεισμα στον τρόπο σκέψης και στους δεσμούς που καλλιεργούνται μέσα στις Στρατιωτικές Σχολές.
10.Υπάρχουν και κάποια χαρακτηριστικά που συνδέονται άμεσα με την ίδια τη σύσταση και την οργάνωση της ΣΣΑΣ όπως είναι αυτά της αξιοπιστίας της διαφάνειας και της αξιοκρατίας, τα οποία «τελούν υπό εξαφάνιση» στη χώρα. Τα εν λόγω εγγενή χαρακτηριστικά της ΣΣΑΣ, εγγυώνται, από τη μια μεριά η πάρα πολύ υψηλή επίδοση των εισακτέων μαθητών στις πανελλαδικές εξετάσεις και από την άλλη ότι η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με διαφανή αντικειμενικά εκπαιδευτικά κριτήρια χωρίς παρεμβάσεις. Αποτέλεσμα της διαδικασίας αυτής είναι, πέρα από την αξιοκρατία και την αξιοπιστία του θεσμού, το γεγονός ότι στις Ε.Δ, προωθούνται εν τέλει, στελέχη με αυτοπεποίθηση που διακρίνονται για τα φυσικά και τα πνευματικά προσόντα και διαθέτουν ικανότητες να παρακολουθούν τις σύγχρονες εξελίξεις και να ανταποκρίνονται με επιτυχία στο διαρκώς μεταβαλλόμενο και απαιτητικό στρατιωτικό περιβάλλον.
11. Σε μια εποχή λοιπόν που η ελληνική κοινωνία ταλανίζεται από την αμφιβολία για την αξιοπιστία των θεσμών και στην οποία το έλλειμμα εμπιστοσύνης θεσμών - πολίτη είναι διάχυτο, υποχρέωση της πολιτείας είναι να εντοπίσει και να προβάλει θεσμούς και πρόσωπα που αντανακλούν ακριβώς την διαφάνεια, την αξιοκρατία και την αξιοπιστία. Ότι αξιόπιστο και αξιοκρατικό έμεινε σε αυτή τη χώρα θα πρέπει να αποτελέσει το παράδειγμα για τη σύσταση ή την εξυγίανση και των υπολοίπων θεσμών. Κάθε άλλη σκέψη εκφράζει το παλαιό και νοσηρό πελατειακό σύστημα της κατάρρευσης. Το όφελος, από την υποστήριξη θεσμών με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως η Σχολή, είναι ανεκτίμητο στην προσπάθεια της αλλαγής των αντιλήψεων που έχει ανάγκη ο τόπος. Είναι υποχρέωση των πολιτικών δυνάμεων να αναδείξουν θεσμούς και αξίες που μπορούν να αποτελέσουν παράδειγμα προς μίμηση και όχι να απεργάζονται σχέδια για την εγκατάλειψη τέτοιων θεσμών.
12. Το κλείσιμο της μοναδικής παραγωγικής σχολής της Θεσσαλονίκης και γενικά της Μακεδονίας, με λογικές και προτάσεις γκρεμίσματος και όχι δημιουργίας, θα προκαλέσει το μένος όλων των Μακεδόνων συμπολιτών ΜΑΣ.
13. Το έμψυχο υλικό είναι το βασικότερο συστατικό της άμυνας της πατρίδας μας, και οι Στρατιωτικές σχολές είναι τα λίκνα που γαλουχούν Έλληνες: με υψηλό εθνικό φρόνημα, με ακμαιότατο ηθικό, με απαράμιλλο αίσθημα ευθύνης και αυτοθυσίας.
14.Τέλος, το βέβαιο είναι ότι οι απόφοιτοι της ΣΣΑΣ, προερχόμενοι από ένα σύστημα διαφάνειας και αξιοκρατίας και διαθέτοντας χάρη σε αυτό, υψηλά μαθησιακά πνευματικά και ηθικά προσόντα, θα πορεύονται στην κοινωνία πάντα με σιγουριά και αυτοπεποίθηση και οι δεξιότητες και ικανότητες που ανέπτυξαν, βασιζόμενοι αποκλειστικά στις δικές τους δυνάμεις και με την αρωγή του θεσμού,θα αποτελούν τεκμήριο της επιτυχίας της Σχολής.
ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΩΝ ΑΡΙΣΤΩΝ !!!!
Γιάννης Αντωνιάδης / Πρόεδρος Συνδ. Αποφοίτων ΣΣΑΣ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ΜΟΝΟΝ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ.
Οι απόψεις - τοποθετήσεις - σχόλια γίνονται με δική σας ευθύνη.