papaparisis
---> Η ανάρτηση απόψεων και άρθρων δεν σημαίνει και υιοθέτηση των αναγραφομένων. <----

2015-03-28

Τι πρότειναν τα εν αποστρατεία Στελέχη των ΕΔ για την αποκατάσταση των αδικιών των στρατιωτικών συντάξεων

ΣΧΟΛΙΟ: Επειδή το θέμα της αποκατάστασης των μισθών και των συντάξεων των Στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, πηγαίνει και έρχεται, ας θυμηθούμε τι είχε προτείνει στις 19 Φεβ 2015 προς τον κ. ΥΕΘΑ η επιτροπή των εν αποστρατεία στελεχών των ΕΔ, όπως τα περιγράφει ο Ταξχος ε.α. Βασίλειος Νικολόπουλος πρόεδρος της ΠΟΣ που στην επιτροπή συμμετείχε, λόγω ιδιαιτέρων γνώσεων επί του αντικειμένου, ως απλό μέλος της ΕΑΑΣ. Το τι θα προωθηθεί και τι όχι από τον κ. Καμμένο προς το Υπουργείο Οικονομικών που έχει και τον τελευταίο λόγο, αναμένεται να το δούμε τις επόμενες ημέρες. Σημειώνεται πάντως ότι έχουν περάσει ήδη 40 ημέρες χωρίς καμία εξέλιξη, παρά μόνον κάποιες διαρροές με πολλά ΘΑ από τον ίδιο τον κ. ΥΕΘΑ σε τηλεοπτικά κανάλια, σε εφημερίδες και στο διαδίκτυο, ονομάζοντας τις "αποκαταστάσεις" μισθών και συντάξεων λόγω αποφάσεων του ΣτΕ σε "αυξήσεις" εγείροντας και πάλι τον κοινωνικό αυτοματισμό εναντίον μας. 
Αποστόλης Παπαπαρίσης
 
Με διαταγή του ΥΕΘΑ κ. Παν. Καμμένου συγκροτήθηκε στις 3/2/2015 επιτροπή σύνταξης σχεδίου νόμου και ΚΥΑ για αποκατάσταση των μισθών των ε.ε. στελεχών ΕΔ και ΣΑ και των αδικιών επί των στρατιωτικών συντάξεων. Κατόπιν πρότασης του Συντονιστικού των τριών Ενώσεων (ΕΑΑΣ – ΕΑΑΝ - ΕΑΑΑ), στην επιτροπή συμμετείχαν τέσσερις εκπρόσωποι των Ενώσεων (ως εκπρόσωπος της ΕΑΑΣ ο Ταξχος Βασ. Νικολόπουλος). Το υπόμνημα των αποστράτων εγκεκριμένο από το Συντονιστικό κατατέθηκε στις 19/2/2015. Η επιτροπή ολοκλήρωσε το έργο της στις 5/3/2015. Οι στρατιωτικές συντάξεις υπέστησαν τις μεγαλύτερες περικοπές, οι οποίες προσεγγίζουν ποσοστά της τάξης του 68%, ειδικότερα μετά την εφαρμογή του Νόμου 4093/12, με τον οποίον υπέστησαν ΠΕΝΤΕ (5) διαφορετικές μειώσειςπρώτη με την μείωση των βασικών τους μισθών, η δεύτερη με την μείωση των συντελεστών των μισθολογικών τους κλιμακίων, η τρίτη με την μείωση 5-10-15-20% που ισχύει για όλες τις συντάξεις, τέταρτη με τον συνυπολογισμό στη σύνταξη των μερισμάτων των Μετοχικών Ταμείων και πέμπτη με το συνυπολογισμό της οικονομικής ενίσχυσης των ΕΚΟΕΜ). Ακόμη και αν εφαρμοσθεί πλήρως η απόφαση του ΣτΕ,  δεν θα υπάρξει ουσιαστική βελτίωση στις συντάξεις των στρατιωτικών συνταξιούχων, γιατί η πληθώρα των νόμων των μειώσεων, μπορεί ακόμη και να προκαλέσει μειώσεις. Κατόπιν αυτού προτάθηκαν τα παρακάτω μέτρα, ΠΛΗΡΩΣ ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΜΕΝΑ, που η εφαρμογή τους θα επιφέρει μερική αποκατάσταση των τεράστιων απωλειών στις συντάξεις:
1. ΠΛΗΡΗ  ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΣτΕ (Ν.4093/2012 και Ν.4307/2014): Με τις πέντε (5) αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), ήτοι με τις 2192-6/2014, κρίθηκαν τελεσίδικα ως αντισυνταγματικές οι μειώσεις των αποδοχών των ε.ε. και των συντάξεων των ε.α. στελεχών των ΕΔ & ΣΑ. Στη συνέχεια το Τριμελές Συμβούλιο Συμμόρφωσης «…διαπιστώνει την μη συμμόρφωση του Δημοσίου προς τις αποφάσεις του ΣτΕ ..…Καλεί το Υπουργείο Οικονομικών να συμμορφωθεί προς την εν λόγω απόφαση εντός δύο μηνών…». Ορίζει νέα ημερομηνία συζητήσεως, η οποία πραγματοποιήθηκε και αναμένεται η απόφαση. Η Κυβέρνηση έχει δηλώσει, «… η μη εφαρμογή της απόφασης του ΣτΕ στο σύνολό της είναι ωμή παραβίαση του κράτους – δικαίου..», ενώ ο ΥΕΘΑ έχει δεσμευθεί για πλήρη υλοποίηση της απόφασης. Η ΚΑΘΑΡΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ του Π/Υ, για αναδρομικά 121.000 συνταξιούχων (ΕΔ και ΣΑ), που περιλαμβάνει το υπόλοιπο 50% από τη διόρθωση του μισθολογίου (από 1/8/2012 -31/12/2014) και το 50% τριών (3) μηνών του 2015 (Ιαν. - Μαρ.) ανέρχεται σε 125,36 εκατ. ευρώ. Έχει συνταχθεί σχετικό σχέδιο νόμου και η αναγκαία ΚΥΑ και αναμένεται η προώθησή τους για υπογραφές.
2. ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΘΕΣΗΣ ΥΨΗΛΗΣ Η ΑΥΞΗΜΕΝΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ (δεν απαιτεί ιδιαίτερη ρύθμιση): Το επίδομα υψηλής ευθύνης, από 1/1/2010, έχει υποστεί τρείς αλλεπάλληλες μειώσεις (Ν. 3833/2010, Ν.3845/2012, Ν.4093/2012), ήτοι από τα αρχικά 205 ευρώ σε 180,6 στη συνέχεια σε 166,97 και τελικά στα 133 ευρώ αντίστοιχα. Πρόσφατα με την εφαρμογή του Ν. 4307/2014, επήλθε μια μικρή διόρθωση και βρίσκεται 149,49 ευρώ. Στη βάση υπολογισμού της σύνταξης των στρατιωτικών μέχρι και του βαθμού του Συνταγματάρχη, υπολογίζεται το επίδομα των 176 ευρώ, ενώ για τον ανώτερο βαθμό που είναι του Ταξιάρχου (διοικητικού), υπολογίζεται χαμηλότερο επίδομα θέσης ευθύνης ήτοι 149,49 ευρώ, καταστρατηγώντας τις αρχές της αναλογικότητας, της ισότητας και των συνταγματικών διατάξεων. Προτάθηκε να γίνει 205 ευρώ (όσο ήταν αρχικά), εγκρίθηκε από την επιτροπή το ποσό των 190 ευρώ.
3. ΗΛΙΚΙΑΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ: Έχει επιβληθεί Έκτακτη Εισφορά Αλληλεγγύης στη μικτή σύνταξη πάνω από 1.700 ευρώ, από 6 έως 10% από το πρώτο ευρώ για τους έχοντες ηλικία κάτω των 60 ετών και ότι  μειώνεται από 1/11/2011 η σύνταξη κατά 40% για το ποσό που υπερβαίνει τα 1.000 ευρώ, για τους συνταξιούχους που δεν έχουν συμπληρώσει το 55ο έτος (εξαιρούνται όσοι αποστρατεύτηκαν αυτεπάγγελτα και όσοι έχουν τουλάχιστον 35 ετών συντάξιμης υπηρεσίας). Στηριζόμενοι στο Ν.1400/73 «Περί Καταστάσεων Αξιωματικών Ε.Δ», όπου γίνεται σαφής διαχωρισμός μεταξύ «αίτησης αποστρατείας» και «αίτησης παραιτήσεως», ενός στρατιωτικού, προτάθηκε να ισχύσει μόνο για αιτήσεις παραίτησης (όπως ισχύει για όλους τους συνταξιούχους του δημόσιου τομέα) και όχι για αιτήσεις αποστρατείας. Από την κατάργηση των ηλικιακών κριτηρίων, η δαπάνη θα επιβαρύνει ετήσια τον Π/Υ κατά 5,8 εκατ. ευρώ.
4. ΜΗ ΣΥΝΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΟΥ ΕΚΟΕΜΣ-Ν-Α ΣΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ: Οι ΕΚΟΕΜ, δεν είναι Επικουρικά ή μετοχικά Ταμεία. Με την υπ’ αριθ. 384/2012 γνωμοδότηση του ΝΣΚ γίνεται σαφές ότι «οι ΕΚΟΕΜ δεν αποτελούν  φορέα κοινωνικής ασφάλισης». Επίσης η εξαίρεσή του από τον συνυπολογισμό στη σύνταξη δεν επηρεάζει άλλες κοινωνικές ομάδες, καθ’ όσον δεν υπάρχουν παρόμοιοι φορείς στο Δημόσιο τομέα. Ο μη συνυπολογισμός στη σύνταξη θα περιορίσει τη μείωση για όσους αλλάξουν και ενταχθούν σε χαμηλότερη κλίμακα των 5-10-15%.  Εκτιμώμενο ετήσιο κόστος 3,5 εκατ. ευρώ.
5. ΜΗ ΣΥΝΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΜΕΤΟΧΙΚΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ ΣΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ: Τα Μετοχικά Ταμεία των Ε.Δ. νομικά δεν είναι  Επικουρικά Ταμεία και οι πόροι τους προερχόμενοι κυρίως από τις εισφορές των εν ενεργεία στελεχών και δεν επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό. Οι μερισματούχοι των ΜΤΣ-ΜΤΝ-ΜΤΑ έχουν υποστεί τεράστιες μειώσεις στα μερίσματα που φθάνουν το 58%, αντίθετα, τα επικουρικά ταμεία που δεν ξεπερνούν το 23% (προσφάτως αποφασίστηκε  να μη γίνει η περικοπή 8% που είχε ψηφισθεί. Εκτιμώμενο ετήσιο κόστος 5,3 εκατ. ευρώ.
6. ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΑΠΟ ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟ Β.3. ΤΟΥ Ν. 4093/2012 (ΜΕΙΩΣΕΙΣ 5-10-15-20%): Με την εφαρμογή του Ν. 4307/2014 διαπιστώθηκε στην πράξη ότι επήλθε μερική μικρή επαναφορά που αντιστοιχεί όχι στο 50% της διαφοράς των πληρωτέων ποσών μεταξύ Ιουλίου 2012 και  Νοε. 2014, αλλά σε ποσοστό από 0 - 28% της διαφοράς. Η συντριπτική πλειοψηφία των αποστράτων (91%), έλαβε μηνιαία διόρθωση από μηδέν μέχρι 48 ευρώ καθαρά, ενώ πάνω από 3.500 συνταξιούχοι δεν έλαβαν αναδρομικά. Ακόμη και η πλήρης διόρθωση των βασικών μισθών και επιδομάτων δεν θα παράγει ουσιαστικό αποτέλεσμα στα εν αποστρατεία στελέχη. Κατά συνέπεια, θα πρέπει να εναρμονισθούν οι διατάξεις της ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ Β.3 του Ν.4093/2012 στις αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας και την ουσιαστική εφαρμογή του πνεύματος της αποφάσεως του ΣτΕ, που έκανε λόγο για αποκατάσταση αποδοχών στα επίπεδα του Ιουλίου του 2012.Η ρύθμιση αυτή, επιφέρει καθαρή ετήσια επιβάρυνση 120,12 εκατ. ευρώ (156 εκατ. ευρώ προ φόρων 23%) και προτάθηκε η εφαρμογή της από 1/1/2016.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ΜΟΝΟΝ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ.
Οι απόψεις - τοποθετήσεις - σχόλια γίνονται με δική σας ευθύνη.