papaparisis
---> Η ανάρτηση απόψεων και άρθρων δεν σημαίνει και υιοθέτηση των αναγραφομένων. <----

2017-04-02

{1} Απαντήσεις για ανταλλάγματα παραχώρησης Στρδου "Παύλου Μελά" ζητά η ΝΔ μέσω Βουλής

Κε  Υπουργέ, την 08 Μαρτίου 2017, ανακοινώθηκε από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ η παραχώρηση του Στρατοπέδου «Παύλου Μελά» σε φορείς της Θεσσαλονίκης, για το σύνολο της έκτασης και για ενενήντα (99) έτη. Το αντάλλαγμα για το Ταμείο Εθνικής Άμυνας (ΤΕΘΑ) είναι ογδόντα τρία (83) διάσπαρτα διαμερίσματα του Δήμου «Παύλου Μελά», παρότι ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Καμμένος δεσμεύτηκε, στην Βουλή των Ελλήνων, για εκατό (100) διαμερίσματα.
Υπενθυμίζεται ότι επί Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, από το Ιούλιο 2013 και κατόπιν πολύμηνης καλοπροαίρετης συνεργασίας των ΤΕΘΑ και ΓΕΣ ως αρμοδίων φορέων του ΥΠΕΘΑ και των φορέων της Πόλης (Δήμος Παύλου Μελά, Ιερά Μητρόπολη Νεάπολης & Σταυρούπολης κλπ), επετεύχθη και υπεγράφη, στην έδρα του Γ’ ΣΣ, ολοκληρωμένο πλαίσιο συμφωνίας.
Η εν λόγω συμφωνία, έγινε αποδεκτή επισήμως με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Παύλου Μελά  και, τον Αύγουστο 2014 επικυρώθηκε από την Διοικητική Επιτροπή του ΤΕΘΑ με την λήψη σχετικής απόφασης και την έκδοση αντιστοίχου πρακτικού, στο οποίο περιγράφονται οι όροι και προϋποθέσεις και βάσει των οποίων έγινε η πράξη παραχώρησης.
Τα βασικά σημεία της συμφωνίας ήτανε η παραχώρηση κατά χρήση, για 49 έτη, έκτασης εκ των 344 στρεμμάτων στον Δήμο Παύλου Μελά, προκειμένου ο Δήμος:
Να αναλάβει όλες τις απαιτούμενες ενέργειες πολεοδόμησης 53 στρεμμάτων υπέρ του ΤΕΘΑ για την κατασκευή «πρότυπου οικισμού» επ’ωφελεία των στελεχών του Στρατού Ξηράς και των οικογενειών τους.
Να αναπτύξει στην παραχωρούμενη έκταση κοινωνικές, πολιτιστικές και κοινωφελείς δομές και χρήσης, επ’ωφελεία των πολιτών του Δήμου και της ευρύτερης τοπικής κοινωνίας με τις ηπιότερες δυνατόν υποδομές.
Να κηρύξει διατηρητέα τα υπάρχοντα κτίρια, να τα συντηρήσει και επαναχρησιμοποιήσει σε συνεργασία με τις υπηρεσίες αρχαιοτήτων και λοιπά Υπουργεία.
Να αποδίδει ποσοστό των κερδών που θα εισπράττει από κάθε εμπορική δραστηριότητα που θα αναπτύξει στην παραχωρούμενη έκταση (υπόγειος σταθμός αυτοκινήτων, συνεδριακό κέντρο, χώροι εστίασης κλπ), στα πλαίσια μια αμοιβαίας επωφελούς συμφωνίας.
Επιπρόσθετα, στο ίδιο πλαίσιο συμφωνίας παραχωρείται κατά χρήση στην Ιερά Μητρόπολη Νεάπολης & Σταυρούπολης ο εντός του στρατοπέδου Ιερός Ναός της Αγίας Βαρβάρας με τον περιβάλλοντα αυτόν χώρο έκτασης οκτώ (8) περίπου στρεμμάτων.
Η επιτευχθείσα τον Αυγ.2014 συμφωνία ήταν απόλυτα επιτυχής και επωφελής, τόσο για το κοινωνικό σύνολο υπό την ευρύτερη έννοια όσο και για την Στρατιωτική Υπηρεσία μέσω της αύξησης των εσόδων του ΤΕΘΑ και την εν συνεχεία δυνατότητα παροχής στα στελέχη του Στρατού ενός «πρότυπου οικισμού». Επίσης πέραν των άλλων είχε και συμβολική σημασία καθόσον σηματοδοτούσε την άριστη συνεργασία βασικών θεσμών της Ελληνικής Πολιτείας (ΣΤΡΑΤΟΣ – ΕΚΚΛΗΣΙΑ – ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ).
Η εν λόγω συμφωνία δεν υλοποιήθηκε από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ για ανεξήγητους λόγους και αντί αυτής της τόσο επιτυχούς για όλους τους φορείς συμφωνία, συμφωνεί την παραχώρηση του στρατοπέδου με καταφανή την απώλεια ικανοποιητικής ποσοτικής και ποιοτικής ωφέλειας για το ΤΕΘΑ και τα στελέχη του Στρατού Ξηράς και των οικογενειών τους.
Συνεπώς, κατόπιν των παραπάνω, ερωτάται ο  αρμόδιος Υπουργός,
Ποιοι είναι αναλυτικά οι όροι και προϋποθέσεις παραχώρησης του στρατοπέδου;
Τηρήθηκαν οι προϋποθέσεις που θέτει το άρθρο 11 του Ν.4407/2016 και συγκεκριμένα:
Υπέβαλλε ο Δήμος «Παύλου Μελά»  πλήρες επικαιροποιημένο βιώσιμο επιχειρηματικό πλάνο και οικονομοτεχνική μελέτη με σαφές και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης;
Ποια είναι η ακριβής αντικειμενική αξία του ακινήτου, σύμφωνα με το αντικειμενικό σύστημα ή τον νόμιμο προσδιορισμό της αρμόδιας φορολογικής αρχής, προκειμένου να διαπιστωθεί ότι η συμφωνηθείσα αντιπαροχή αποτιμώμενη σε χρήμα δεν υπολείπεται του 5% της αντικειμενικής αξίας; Ποια η αντικειμενική αξία των 83 διάσπαρτων διαμερισμάτων του Δήμου και εάν καλύπτει αυτή, ετησίως ως αντάλλαγμα, το εν λόγω 5%;
H σχετική συμφωνία εγκρίθηκε από το ΣΑΜ;
Γιατί, αντί του «πρότυπου οικισμού» άνω των 200 διαμερισμάτων, με τις απαραίτητες προδιαγραφές για τις οικογένειες των στρατιωτικών που μετακινούνται ανά τριετία (ασφάλεια, οικείο περιβάλλον, αναγνωρισιμότητα, συγκέντρωση κλπ.), που προέβλεπε η συμφωνία του έτους 2014, δέχεται το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το ΤΕΘΑ τα μεμονωμένα και σε διάσπαρτα σημεία του Δήμου 83 διαμερίσματα, τα οποία δεν πληρούν τις στοιχειώδεις προδιαγραφές (παλαιότητα, στατικότητα, λειτουργικότητα) των απαιτήσεων που ισχύουν για τα στρατιωτικά οικήματα παγκοσμίως;
Έχει υπολογιστεί το κόστος διαχείρισης, για το ΤΕΘΑ, της συμφωνηθείσας αντιπαροχής των 83 διάσπαρτων διαμερισμάτων;
Ποιο θα είναι το ποσοστό συμμετοχής του ΤΕΘΑ σε κάθε εμπορική δραστηριότητα που θα αναπτύξει ο Δήμος στην παραχωρούμενη έκταση, προκειμένου να αυξήσει διαχρονικά τα έσοδα του και να χρηματοδοτήσει δράσεις στα πλαίσια της αποστολής του;
Τέλος, γιατί δεν υλοποιήθηκε η συμφωνία του έτους 2014, οποία είχε χαρακτηριστεί αμοιβαία επωφελής για τους όλους εμπλεκομένους φορείς και υπερκάλυπτε ποσοτικά και ποιοτικά τα συμφέροντα τόσο για το κοινωνικό σύνολο υπό την ευρύτερη έννοια όσο και για την Στρατιωτική Υπηρεσία μέσω της αύξησης των εσόδων του ΤΕΘΑ και την εν συνεχεία δυνατότητα παροχής στα στελέχη του Στρατού Ξηράς ενός «πρότυπου οικισμού»;
Παρακαλώ όπως η απάντηση σας συνοδεύεται και από το Πρακτικό Συμφωνίας Παραχώρησης, τα έγγραφα από τα οποία προκύπτει η αντικειμενική αξία της παραχωρούμενης έκτασης, την αντικειμενική αξία των 83 διαμερισμάτων που χορηγεί ο δήμος ως αντάλλαγμα, η έγκριση του ΣΑΜ.
Ο ερωτών Βουλευτής
Σπυρίδων - Άδωνις Γεωργιάδης
Βουλευτής Β’ Αθηνών – Νέα Δημοκρατία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ΜΟΝΟΝ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ.
Οι απόψεις - τοποθετήσεις - σχόλια γίνονται με δική σας ευθύνη.