papaparisis
---> Η ανάρτηση απόψεων και άρθρων δεν σημαίνει και υιοθέτηση των αναγραφομένων. <----

2018-10-11

Πλούσιο ρεπορτάζ από την εκδήλωση στη Λάρισα της 9ης Οκτ 2018 για την Ελληνικότητα της Μακεδονία

Στη κατάμεστη αίθουσα του Δημοτικού Ωδείου Λάρισας πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 10 Οκτωβρίου 2018, εκδήλωση για τη Μακεδονία που διοργάνωσαν για την Ελληνικότητα της Μακεδονίας από κοινού η Ιερά Μητρόπολη Λαρίσης και Τυρνάβου και η Πρωτοβουλία Πολιτών Λάρισας (ΠΠΛ-Μ). Οι καταπληκτικοί ομιλητές καθηγητές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κκ Μιχαήλ Τρίτος και Βενιαμίν Καρακωστάνογλου καθήλωσαν τους εκατοντάδες θεατές με τις γνώσεις τους αλλά και με το πάθος τους για την απόρριψη της ανιστόρητης συμφωνίας των Πρεσπών.




Η κ. Βούλα Σπυροπούλου μέλος της ΠΠΛ-Μ κατά την έναρξη της εκδήλωσης αφού ευχαρίστησε με θερμά λόγια τους ομιλητές, κάλεσε για χαιρετισμό τον Θωμά Μπαγιάρα ως εκπρόσωπο της ΠΠΛ-Μ και τον π. Στέφανο Γιάνναρο ως εκπρόσωπο της Ιεράς Μητρόπολης Λαρίσης και Τυρνάβου. Συγκινητικοί και οι δύο στους χαιρετισμούς τους. Εψάλη από όλους το απολυτίκιο του Αγίου Δημητρίου.


Πριν την έναρξη των ομιλιών οι διοργανωτές έδωσαν ένα ιδιαίτερο χρώμα, όπως παρακάτω:
---Απαγγέλθηκε από Λαρισαίο κρητικό μία μαντινάδα που στάλθηκε από τα Ζωνιανά και γράφτηκε ειδικά για την εκδήλωση:

«Χίλια καλώς ορίσατε, χαρές πολλές να δείτε

που ήρθατε στη Λάρισα τη γνώμη σας να πείτε.

Είναι η γνώμη σας βαριά για τη Μακεδονία,

ο κόσμος δεν τη δέχεται, αυτήν την αδικία»


---Τρία νεαρά κορίτσια, η Ερμιόνη, η Χάιδω και η Ελένη, ντυμένα με παραδοσιακές βλάχικες φορεσιές αφού καλησπέρισαν τους παρευρισκόμενους, φώναξαν πως «η Μακεδονία είναι Ελληνική» και καταχειροκροτήθηκαν.



---Μεγάλη συγκίνηση προκάλεσε το τραγούδι για τη μάχη του Σαρανταπόρου και τους πεσόντες στο πόλεμο του 1912 για την απελευθέρωση της Μακεδονίας, της Κυριακής Μήτσιου που έγραψε η ίδια και απήγγειλε η ίδια με ένα ξεχωριστό τρόπο. Δυνατό το χειροκρότημα και υπερήφανοι ο σύζυγος Κώστας Μήτσιου και ο συνονόματος εγγονός τους, που την συνόδευαν.
Στη συνέχεια ακολούθησαν οι ομιλίες των καθηγητών, βιογραφικά των οποίων αναγνώσθηκαν από τον Απόστολο Παπαπαρίση, συντονιστή της ανοιχτής συζήτησης που ακολούθησε όπου και απαντήθηκαν όλες οι ερωτήσεις.

Σκέψεις επί του μακεδονικού ζητήματος του Μιχαὴλ Γ. Τρίτου
«Η αναγνώριση της Δημοκρατίας των Σκοπίων ως Μακεδονίας συνιστά βιασμό της ιστορικής αλήθειας» (NicolasHammond)
Τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται μια μεγάλη κινητικότητα για την επίλυση του μακεδονικού ζητήματος με τη σύνθετη ονομασία Νέα Μακεδονία. Πρόκειται για μια ανεπίτρεπτη προσπάθεια πλαστογραφήσεως της ιστορίας μας με το σφετερισμό του ιστορικού ονόματος της Μακεδονίας από ένα αρτιπαγές κράτος δύο περίπου εκατομμυρίων, όταν ολόκληρη η Αγγλία και πολύ περισσότερο Μεγάλη Βρεταννία καταπείθεται κατά τις διαπραγματεύσεις εισόδου στην ΕΟΚ για την αποδοχή ως επίσημης ονομασίας, εθνωνυμίας, Ηνωμένου Βασιλείου, επειδή η Γαλλία προέβαλε ενστάσεις λόγω της Γαλλικής Βρετάννης.
Επί του θέματος αυτού καταθέτουμε μερικές χρήσιμες, πιστεύω, σκέψεις:
1. Η ιστορική αλήθεια είναι αδέκαστη σε βάρος των Σκοπιανών. Οι Μακεδόνες ήταν αναμφισβήτητα φύλο ελληνικό. Την ελληνικότητά τους αποκαλύπτουν η Παλαιά Διαθήκη, οι αρχαίοι συγγραφείς, τα αγάλματα, οι επιγραφές, τα νομίσματα, οι ξένοι περιηγητές, το δημοτικό τραγούδι και κυρίως η αρχαιολογική σκαπάνη. Αυτή επιβεβαιώνει την αδιάσπαστη πολιτιστική συνέχεια και συνοχή του μακεδονικού ελληνισμού με το σύνολο του Ελληνισμού (Δίον, Βεργίνα, Λευκάδια Ναούσης, Αιανή Κοζάνης, Σίνδος, Αμφίπολη). Οι Μακεδόνες είχαν τους ίδιους θεούς με τους άλλους Έλληνες, συμμετείχαν στη θρησκευτική και πολιτιστική ζωή των άλλων Ελλήνων και πήραν μέρος σε όλους τους απελευθερωτικούς αγώνες του ελληνικού έθνους.
2. Ιστορικά αβάσιμος είναι ο ισχυρισμός των Σκοπιανών να διεκδικούν τον τίτλο των Μακεδόνων, όταν είναι απόλυτα τεκμηριωμένο ότι η εγκατάσταση των Σλάβων έγινε μόλις τον 6ο μ.Χ. αι. και η πολιτιστική τους ιστορία αρχίζει μόλις τον 9ο αι. με θεμελιωτές τον Κύριλλο και Μεθόδιο, τους Έλληνες Θεσσαλονικείς μοναχούς. Αντίθετα οι Μακεδόνες έζησαν και μεγαλούργησαν χίλια και πλέον χρόνια πριν από την εγκατάσταση των Σλάβων στη Βαλκανική.
3. Ο όρος «Μακεδονία» είναι γεωγραφικός και όχι εθνολογικός. Η επιμονή των Σκοπιανών να σφετεριστούν τον γεωγραφικό όρο Μακεδονία και να τον μονοπωλήσουν, χρησιμοποιώντας τον ως ονομασία του νεοσύστατου κράτους των, προδίδει την πρόθεσή τους να οικειοποιηθούν ταυτόχρονα και τον εθνολογικό-ιστορικό όρο «Μακεδονία», πλαστογραφώντας την ιστορία.
4. Οι κάτοικοι του κρατικού μορφώματος των Σκοπίων πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι δεν πρέπει να ζουν με ψευδαισθήσεις και κυρίως να απαλλαγούν από το σύμπλεγμα της «δημιουργίας προγόνων». Η αδέκαστη ιστορική αλήθεια διακηρύσσει ότι είναι Σλάβοι και ότι οι πρόγονοί τους έφθασαν στην περιοχή χίλια χρόνια μετά τον Μέγα Αλέξανδρο. Η ονομασία Μακεδονία σε περιοχή που δεν κατοικήθηκε από Μακεδόνες και δεν υπήρξε μέρος του μακεδονικού βασιλείου είναι αδιανόητη. Ιστορικά μόνον το 1/10 της σημερινής σκοπιανής επικρατείας ανήκει στην ιστορική Μακεδονία. Τα υπόλοιπα 9/10 ανήκουν στην αρχαία Παιονία και Δαρδανία. Οι κάτοικοι μάλιστα της τελευταίας υπήρξαν ορκισμένοι εχθροί των Μακεδόνων, εναντίον των οποίων έτρεφαν αιώνιο και άσβεστο μίσος.
5. Οφείλουμε να θέσουμε θέμα ανθρωπίνων δικαιωμάτων της ελληνικής μειονότητας στα Σκόπια. Πρόκειται για έναν καθαρόαιμο ελληνισμό 150.000 περίπου, που προέρχεται από την περιοχή της Πίνδου και των οποίων οι πρόγονοι κατέφυγαν εκεί μετά την καταστροφή από τους Τουρκαλβανούς της Μοσχοπόλεως, της Γράμμοστας, του Βιθυκουκίου και άλλων ελληνικών περιοχών της Βορείου Ηπείρου. Παράλληλα απαιτείται ηθική και υλική στήριξη του διωκομένου Αρχιεπισκόπου Αχρίδος Ιωάννου και της μοναστικής του αδελφότητας. Ο μαρτυρικός αυτός Ιεράρχης δέχεται αλλεπάλληλες καταδικαστικές αποφάσεις από τα ποινικά δικαστήρια των Σκοπίων, επειδή είχε το θάρρος να διακηρύξει ότι η «Μακεδονική» Εκκλησία των Σκοπίων είναι σχισματική, γιατί περιφρονεί βασικές αρχές της Ορθοδόξου Εκκλησιολογίας και προτάσσει εθνοφυλετικές σκοπιμότητες.
6. Θα είναι μεγάλο ιστορικό λάθος να δεχθούμε ονομασία που να περιέχει το όνομα Μακεδονία είτε σύνθετο είτε παράγωγο. Αν η Ελλάδα υπογράψει τη σύνθετη ονομασία συναινεί στο ότι η ιστορία και ο πολιτισμός της Μακεδονίας είναι κάτι το ξεχωριστό από τον Ελληνισμό. Στην περίπτωση αυτή δεν θα μπορούμε να χρησιμοποιούμε μακεδονικές επωνυμίες π.χ. εφημερίδα Μακεδονία, αεροδρόμιο Μακεδονία, Μακεδονικά Εκπαιδευτήρια κ.τ.λ. Εκατομμύρια Μακεδόνες στην Ελλάδα και στη Διασπορά δεν θα μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν τον ιστορικό αυτό όρο για τον αυτοπροσδιορισμό τους.
7. Θα είναι εγκληματικό να ενδώσουμε στις παράλογες αξιώσεις του κράτους των Σκοπίων. Ενός κράτους θεσμικά και οικονομικά υποανάπτυκτου, χωρίς ενιαία εθνική συνείδηση, πληθυσμιακά αδύναμου, γεωπολιτικά υποβαθμισμένου και με οξύτατες εσωτερικές αντιθέσεις. Μιά ήττα της Ελλάδος από τα Σκόπια θα σημαίνει εθνική καταστροφή. Είχε απόλυτα δίκαιο ο αείμνηστος Μανώλης Ανδρόνικος όταν έλεγε: «αντιμετωπίσαμε το θέμα των Σκοπίων με δειλία ωσάν να είμεθα εμείς οι ένοχοι και οι πλαστογράφοι της ιστορίας».
8. Οι νεώτεροι Έλληνες πολιτικοί θα πρέπει να λάβουν υπόψη τις πολιτικές υποθήκες δύο μεγάλων Ελλήνων πολιτικών για το θέμα αυτό. Του Κωνσταντίνου Καραμανλή και του Ανδρέα Παπανδρέου. Ο πρώτος στην από 3-1-1992 επιστολή του προς τους ηγέτες της ΕΟΚ γράφει: «Η Δημοκρατία αυτή δεν έχει κανένα απολύτως δικαίωμα, είτε ιστορικό είτε εθνολογικό, να χρησιμοποιεί το όνομα Μακεδονία. Ιστορικό μεν γιατί οι Σλάβοι, που αποτελούν την πλειοψηφία του σημερινού πληθυσμού της Δημοκρατίας αυτής, εμφανίστηκαν στην ιστορία της περιοχής μόλις τον 6ο μ.Χ. αι. δηλαδή 1000 περίπου χρόνια μετά την εποχή που ο Μέγας Αλέξανδρος κατέστησε τη Μακεδονία σημαντικό τμήμα του αρχαίου ελληνικού κόσμου. Και εθνολογικό γιατί ο πληθυσμός της Δημοκρατίας αυτής αποτελείται από Σλάβους, Αλβανούς, Αθιγγάνους και άλλες εθνότητες, όλες σεβαστές, αλλά χωρίς καμία σχέση με τους Μακεδόνες». Ο δεύτερος στην με ημερομηνία 23-4-1992 επιστολή του προς τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ιάκωβο τόνισε μεταξύ άλλων και τα εξής: «Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι είμαι ανυποχώρητος σε ό,τι αφορά τις προκλήσεις των Σκοπίων. Δεν πρόκειται να συναινέσω σε αναγνώριση dejure και defacto εφ’ όσον το όνομα Μακεδονία χρησιμοποιηθεί με επιθετικό ή όχι (προσδιορισμό) στην ονομασία του κρατιδίου των Σκοπίων».
9. Οι ελληνικές κυβερνήσεις όφειλαν να προκαλέσουν δημοψήφισμα, σύμφωνα με το άρθρο 44 παρ. 2 του Συντάγματος, για το θέμα του ονόματος των Σκοπίων. Είναι πράγματι κρίσιμο θέμα και δικαιολογεί την προκήρυξη τούτου. Με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου έπρεπε να ζητηθεί από τη Βουλή να αποφασίσει την προκήρυξη δημοψηφίσματος με την πλειοψηφία που το Σύνταγμα απαιτεί.

Τέλος οι απανταχού Έλληνες οφείλουν να εντείνουν τις αγωνιστικές τους κινητοποιήσεις για το θέμα αυτό και να γνωρίζουν αυτό που τόνιζε εμφαντικά ο Κλεμανσώ: «Δεν υπάρχουν χαμένες υποθέσεις, υπάρχουν μόνο παραιτημένες υποθέσεις».

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΟΜΙΛΙΑΣ Δρ. ΒΕΝΙΑΜΙΝ ΚΑΡΑΚΩΣΤΑΝΟΓΛΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ ΛΑΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΥΡΝΑΒΟΥ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Η καθαρή και ασφαλής λύση του ζητήματος του ονόματος των Σκοπίων απαιτεί τέσσερις προϋποθέσεις:
α)Να μην περιληφθεί ο όρος «Μακεδονία» με οποιαδήποτε μορφή στον τίτλο του Κράτους.
β)Χρειάζεται συνοδευτικό πακέτο που θα περιλαμβάνει το όνομα της εθνότητας (όχι Μακεδόνες), ρητή αποκήρυξη-εγκατάλειψη της θεωρίας περί της ύπαρξης «Μακεδονικού Έθνους» που δεν είναι τμήμα του Ελληνισμού, της Ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού. Οι αλλαγές πρέπει να περιληφθούν στο Σύνταγμα των Σκοπίων και να ισχύουν για κάθε εσωτερική και διεθνή χρήση, πολυμερώς και διμερώς.
γ)Ρητή αποκήρυξη της θεωρίας της «διαμελισμένης και σκλαβωμένης Μακεδονίας», που ουσιαστικά αποτελεί αμφισβήτηση των διεθνώς κατοχυρωμένων συνόρων, καθώς αν γινόταν δεκτό αυτό το ιδεολόγημα θα μπορούσαν να εκφράσουν ανάλογες απαιτήσεις σχεδόν τα περισσότερη Έθνη και Κράτη στον κόσμο, με αποτέλεσμα χάος και αλλαγές συνόρων παντού και βέβαια πολυάριθμες ένοπλες συγκρούσεις.
δ)Επίσης, εγκατάλειψη του συναφούς ψευδο-αλυτρωτισμού και της προσπάθειας υποκίνησης μειονοτικού προβλήματος στην Ελλάδα, με την ανύπαρκτη βέβαια εθνική «Μακεδονική μειονότητα». Και βέβαια «πακέτο» συνολικής λύσης και όχι (όπως στην Ενδιάμεση Συμφωνία του 1995) σπάσιμο και «σαλαμοποίηση».
Από τα θεμελιώδη στοιχεία της Συμφωνίας των Πρεσπών προκύπτει εμφανώς το μέγεθος του ολισθήματος, καθώς δεν εκπληρώνονται οι παραπάνω προϋποθέσεις, και γίνεται αντιληπτή η εξ αυτού εθνική ζημία. Παρά τις μαζικές λαϊκές αντιδράσεις, παρά τις καταλυτικές δημοσκοπήσεις, η Ελληνική Κυβέρνηση προχώρησε στην ρήξη με το εθνικώς αποδεκτό και συμφέρον. Εκχώρησε το όνομα της Μακεδονίαςαποδεχόμενη το σύνθετο όνομα των Σκοπίων ως «Βόρειας Μακεδονίας»αλλά και με τα υπόλοιπα στοιχεία που περιέχονται στην Συμφωνία. Η εξασφάλιση από τους Σκοπιανούς της «Μακεδονικής» ταυτότητας και «Μακεδονικής» γλώσσας αναιρεί πλήρως την εναλλακτική αναφορά της ιθαγένειας (που κατ’ αρχήν βέβαια ονομάζεται «Μακεδονική») ως «πολιτών της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας».
Με νόμιμο και ειρηνικό τρόπο και με τις μεθόδους που προβλέπει το δημοκρατικό καθεστώς μας, θα πρέπει ο Ελληνικός λαός, που δεν ερωτήθηκε για το περιεχόμενο της Συμφωνίας, να απαιτήσει:
---Τη μη κύρωση της Συμφωνίας από το Κοινοβούλιο.
---Τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος ή εκλογών το ταχύτερο. και μάλιστα πριν δεσμευτεί οριστικά η χώρα μας. και να εκδηλώσει με συγκεντρώσεις, εκδηλώσεις λόγου και αν χρειαστεί με προσφυγές στην Δικαιοσύνη, την αντίθεσή του στη Συμφωνία και την από μηδενική βάση επαναδιαπραγμάτευση για το ζήτημα.
Την εκδήλωση παρακολούθησαν ο αντιπεριφερειάρχης Απόστολος Μπέμπης ως εκπρόσωπος του περιφερειάρχη Αγοραστού, ο αντιπεριφερειάρχης Δημήτρης Παπαδημόπουλος, οι περιφερειακοί σύμβουλοι Χρήστος Καλομπάτσιος και Μαρία Μαμάρα και ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του Δήμου Τεμπών Γιώργος Μανώλης.
Γραπτούς χαιρετισμούς απέστειλαν στην εκδήλωση οι βουλευτές Λάρισας της Νέας Δημοκρατίας Μάξιμος Χαρακόπουλος, Χρήστος Κέλλας και Γιώργος Κατσιαντώνης.
Παραβρέθηκαν επίσης τα μέλη του ΔΣ της ΕΑΑΣ Λάρισας Ασμίνης Γεώργιος και Μαλισσόβας Χρήστος, ο Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Αποστράτων Αστυνομικών Διβάνης Βασίλειος και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εφέδρων Αξκων Βερέμης Απόστολος.
Η εκδήλωση έκλεισε με τον Εθνικό Ύμνο που έψαλλαν όλοι μαζί οι παρευρισκόμενοι...

Βίντεο πριν και μετά την εκδήλωση από τη ΘΕΣΣΑΛΙΑ τηλεόραση


























Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ΜΟΝΟΝ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ.
Οι απόψεις - τοποθετήσεις - σχόλια γίνονται με δική σας ευθύνη.