papaparisis
---> Η ανάρτηση απόψεων και άρθρων δεν σημαίνει και υιοθέτηση των αναγραφομένων. <----

2014-10-23

«Σαρώνει» την κυπριακή ΑΟΖ το «Μπαρμπαρός» (βίντεο)

Λευκωσία:  Από το βόρειο μέρος του τεμαχίου «9», που βρέθηκε τα ξημερώματα της Τρίτης, το «Μπαρμπαρός» βρέθηκε χθες το απόγευμα στο ανατολικό άκρο της περιοχής που «δέσμευσε» η Τουρκία με το προκλητικό Navtex, δηλαδή στα ανοικτά του Κάβο Γκρέκο και ανατολικά του τεμαχίου «3» μέχρι και την «τελική γραμμή» της περιοχής που «δέσμευσε». Προφανώς θα ακολουθήσει πλεύση επί της γραμμής αυτής και μετά θα ξεκινήσει τις σαρώσεις για τις σεισμογραφικές έρευνες.

Όπως όλα δείχνουν μέχρι τώρα, με την πλεύση του στο δυτικό άκρο της περιοχής –ανοικτά του Ακρωτηρίου και της Λεμεσού– και σε σημεία των βόρειων και των νότιων άκρων της περιοχής, έχει προχωρήσει σε «μαρκάρισμα» της ζώνης όπου θα διεξάγει τις...
σεισμογραφικές έρευνες, ώστε να επεξεργαστεί τα στοιχεία και να καθορίσει λωρίδα-λωρίδα τις ζώνες που θα σαρώσει. Να σημειωθεί ότι η πορεία του πλοίου κατά τις σεισμογραφικές έρευνες, αφού δοθούν συγκεκριμένα γεωγραφικά, βυθογραφικά  και γεωλογικά δεδομένα, καθορίζεται από υπολογιστές σε συνδυασμό με δορυφορικό σύστημα.
Χθες το πρωί, βρέθηκε στο τεμάχιο «2» της Κυπριακής ΑΟΖ, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι συνεχίζει να πλέει καθ’ όλη την πορεία του με ταχύτητα 4.6 κόμβων ανά ώρα –ταχύτητα διεξαγωγής σεισμογραφικών ερευνών και διανύει περίπου 200 χιλιόμετρα ανά εικοσιτετράωρο. Το πλησιέστερο σημείο που πέρασε από τις ακτές της Κύπρου καταγράφηκε στις 3.00 τα ξημερώματα Τετάρτης και ήταν σε απόσταση 20 χιλιομέτρων από τις ακτές του Μαζωτού και αμέσως μετά έκανε στροφή προς τα ανατολικά για να πλέει στα ανοικτά της Λάρνακας και σε απόσταση 40 περίπου χιλιομέτρων από τις ακτές της. Λίγες ώρες νωρίτερα, είχε περάσει από το πλησιέστερο σημείο σε σχέση με το γεωτρύπανο SAIPEM 10000 των ΕΝΙ – ΚΟGAS στο τεμάχιο «9», δηλαδή στα 11 ν. μίλια ή 20 χιλιόμετρα.
Σε όλη την πορεία του συνοδεύεται από τα δύο πλοία προστασίας, δηλαδή το υπό σημαία Γιβραλτάρ Bravo Supporter και το υπό τουρκική σημαία Deep Supporter. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι το Deep Supporter, ακολουθεί σε απόσταση περίπου επτά – οκτώ χιλιομέτρων πίσω από το «Μπαρμπαρός», κάτι που δείχνει ότι διατηρεί την απόσταση προστασίας που χρειάζεται για την έλκυση των καλωδίων μήκους 6 χιλιομέτρων που ποντίζει το σεισμογραφικό για τους σκοπούς των ερευνών. Να σημειωθεί ότι κατά τις σεισμογραφικές έρευνες το «Μπαρμπαρός» απλώνει στη θάλασσα έξι διαφορετικά καλώδια μήκους 6.000 μέτρων το καθένα, τα οποία απέχουν το ένα από το άλλο περίπου 100 μέτρα για τέτοιας μορφής σεισμογραφικές έρευνες. Στις άκρες τους φέρουν τον σεισμογραφικό εξοπλισμό ο οποίος βυθίζεται σε μεγάλο βάθος –μέχρι και 8.000 μέτρα– ανάλογα με το βάθος της θάλασσας στην περιοχή της έρευνας.
Το τουρκικό πολεμικό πλοίο που συνοδεύει το σεισμογραφικό, μέχρι και τις πρώτες πρωινές ώρες σε μεγάλη απόσταση από το «Μπαρμπαρός», ενώ μετά άρχισε να το ακολουθεί σε απόσταση περίπου 15 χιλιομέτρων.
Το ελικόπτερο της ENI
Γύρω στις 9.00 χθες το πρωί, σε μη προγραμματισμένο «ραντεβού» αρχικά με το «Μπαρμπαρός» και ακολούθως με το τουρκικό πολεμικό πλοίο, βρέθηκε το ελικόπτερο της ENI, που πραγματοποιεί τις καθημερινές εναέριες συνδέσεις μεταξύ Λάρνακας και Saipem 10000, μεταφέροντας κυρίως προσωπικό. Το ελικόπτερο στην πτήση του προς το γεωτρύπανο, αντιλήφθηκε ότι πετούσε πάνω από το σεισμογραφικό, οπότε άλλαξε ελαφρά πορεία, για να πλησιάσει το πολεμικό πλοίο, οπότε και πάλι ο πιλότος προτίμησε να αλλάξει πορεία. Δεν έγινε γνωστό, αν πιλότος και πλήρωμα του ελικοπτέρου, μπόρεσαν να διακρίνουν αν το «Μπαρμπαρός» είχε απλωμένα τα σεισμογραφικά καλώδια πίσω του.

Γράφει: Πέτρος Θεοχαρίδης

Γράφει: Πέτρος Θεοχαρίδης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ΜΟΝΟΝ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ.
Οι απόψεις - τοποθετήσεις - σχόλια γίνονται με δική σας ευθύνη.